February 20, 2021

הכי טבעי שיש: הפקת חתונה בטבע

אם נשאל את ההורים שלנו, מה עולה להם בראש כשמדברים על חתונה – האסוציאציות כנראה יהיו דיי דומות- רבה לבנה, קייטרינג סביר וכמובן -אולם אירועים יוקרתי ומפונפן. כן, פעם חתונה היתה עניין דיי פורמלי וכולם עשו את זה באופן דומה למדי.

היום לעומת זאת, כנראה שגם אם תלכו ל-10 חתונות בעונה (מה שכנראה יקרה הקיץ) לא תתקלו בשתי חתונות שדומות זו לזו ומזכירות זו את זו. הסיבה לכך היא שחתונות הפכו בעידן הנוכחי להרבה יותר מטקס פורמלי שצריך לעשות – עבור זוגות רבים החתונה היא מעבר לטקס, ומשמשת כבמה להבעה עצמית שלהם, בנפרד וכזוג. מעורך הטקס, דרך המוסיקה, הקייטרינג והשמלה ועד הלוקיישן – כל פרט נבחר בקפידה ומותאם לאופיים הייחודי של בני הזוג.

אחד הדברים שמשפיעים מאוד על אופי החתונה ומביאים לידי ביטוי את הזוג הוא המקום בו נערך האירוע. יותר ויותר זוגות בוחרים לוותר על האולמות והגנים המסורתיים וליצור אירוע חתונה בטבע. נפגשתי לשיחה כיפית עם נדב נתנזון, מבעלי חברת ההפקה הבוטיקית "חווה ואדם", שהסביר למה מתכוונים כשאומרים ׳חתונה בטבע׳ ואיך עושים את זה – ואני תיבלתי במוסיקה טבעית במיוחד.

Barry Louis Polisar - All I Want Is You

                                   

Mungo Jerry - In The Summertime

חתונה בטבע – מה זה אומר?

כשמדברים על חתונה בטבע, הכוונה היא לחתונה המופקת מאפס ונערכת במקום שאינו מקיים אירועים על בסיס קבוע. לרוב מדובר בלוקיישן יוצא דופן – זה יכול להיות ביער, על חוף הים, ביקב, בפרדס, בחוות חקלאיות פתוחות, במדבר ואפילו בחצר של הקיבוץ. מכיוון שמדובר בלוקיישן לא שגרתי  שלא ערוך לאירוע, נדרשת לרוב עזרה של מפיק מקצועי שיכין את הקרקע לחתונה- במלוא מובן המילה.

Ziggy Marley - What A Wonderful World

                                                      

Karolina/Funset - Butterfly Blues

איך זה עובד?

הפקת חתונה בטבע היא תהליך מורכב שדורש ניהול מסודר ומדוקדק תוך התחשבות בתנאים ובאילוצים הקיימים, בהעדפות שלכם, בכמות האורחים ועוד. לאחר שבחרתם את המקום שאתם הכי מתחברים אליו, תתקיים הפגישה הראשונה עם המפיק בשטח.

בהתאם לרצונותיכם, יכין המפיק תכנית המפרטת את כל הנדרש להגשמת החתונה כפי שאתם רואים אותה בדמיונכם. היתרון בחתונה בטבע, במקום שאינו "מסודר", הוא שהכל נתון לבחירתכם ואתם יכולים לבחור ולתכנן את השטח, לדוגמא: מהיכן יכנסו למתחם, מה יהיה גודלו, היכן ימוקם כל דבר, וכיצד ליצור ולהעצים את האווירה שבה אתם מעוניינים.

ביום החתונה עצמו חתונה כזו דורשת  ניהול וסנכרון בזמן אמת מול כל הגורמים, כדי שהכל "יתקתק", המפיק כמובן יהיה שם לוודא שהכל קורה.

הסוד הוא בפרטים הקטנים

לחתונה בטבע אין חוקים, ויש הרבה פחות מגבלות והגבלות. לכן אפשר לחשוב, לתכנן ולהחליט על כל הפרטים: מהכניסה ומיקום החניה והשירותים, דרך אופן ההושבה, מיקום הדי ג'יי וסוג המשטח עליו תרקדו, מועד האירוע (אפילו בשבת) ולוח הזמנים, סוג קייטרינג ועוד.

מהסיבה הזו חתונה בטבע תשקף באופן מיטבי את האופי שלכם כזוג. ובניגוד לאולמות או גנים, בהם האורחים שלכם כבר ביקרו בעבר, בחתונה שלכם הכל יהיה חדש ומפתיע, האורחים לא ידעו למה לצפות ויגיעו למסע מרתק אל ה"לא נודע". כל החששות והפחדים מחתונה בטבע בדרך כלל מתמוגגים אחרי זמן מאוד קצר, האנרגיות מתרחבות וכולם הופכים למשוחררים ונינוחים במיוחד.

Yebba - Evergreen

Vulfpeck – Back Pocket

החלטתם להתחתן בטבע? אלה הטיפים של נדב בשבילכם

1. דברו את הרצונות שלכם- גם אם יש חששות נסו לשים את ה"אני מאמין" שלכם קודם ולהקשיב לאינסטינקט הפנימי שלכם. חשוב מאוד לדבר על הדברים כזוג ולשתף אחד את השני ברצונות שלכם, להסביר מה אתם אוהבים ואיך אתם מדמיינים את החתונה.

2. להפחית חששות-  התהליך תמיד מלווה בחששות אבל חשוב לנקות את כל הרעשים והחששות לפני שמתחילים.  שקלו את האפשרות להביא את ההורים לשטח במידת הצורך כדי לשתף אותם, להסביר, להראות ולשמוע גם את דעתם. ככה תוכלו להפחית התנגדויות וחששות ולהיכנס לתהליך בראש נקי.

3. לבדוק את השטח-  אל תסמכו רק על תמנות, חשוב להגיע לראות את השטח ולחוש אותו מקרוב. זה יקל עליכם ויאפשר לכם  להבין מהו הסגנון ואיך תרצו שהאירוע יראה. זכרו שבאופן כללי המקום נשאר בצורתו הטבעית ולא משנים אותו. מצאו את האיזון ובחרו מיקום אשר יהיה נוח יחסית גם עבור המשפחות והחברים.

4. צוות שיזרום איתכם- כשבוחרים נותני שירות לחתונה חשוב שיהיה לכם חיבור טוב איתם, שיהיו מקצועיים ובוייב טוב, אבל מעבר לזה- השתדלו לבחור נותני שירות שגם מתאימים לדעתכם לאופי הייחודי של חתונה בטבע, שזורמים עם הרעיון, מחבקים אותו ואינם נרתעים ממנו.

5. סמכו על המפיק שלכם-  אחרי שגיבשתם החלטות שתפו את המפיק בהן. היעזרו בניסיונו ושמעו מהי נקודת מבטו כלפי הדברים. זוהי ההתמחות שלו וכמה שתשתפו יותר זה יהיה קרוב יותר למה שדמיינתם.

6. תשקפו לאורחים שלכם- מוזמנים לחתונה רגילים להגיע לחתונות בשטנץ מסויים, לכן חשוב לזכור לציין על ההזמנה שהחתונה תתקיים בטבע ושמומלץ להגיע עם נעליים נוחות, כך האורחים יגיעו יותר מוכנים לחוויה וירגישו יותר בנוח.

אטרף - יום סבבא

יגאל בשן וגרי אקשטיין – איזה יום יפה

Emiliana Torrini – Jungle Drum

על "חווה ואדם"

"חווה ואדם" היא חברה משפחתית ובוטיקית המתמחה בהפקת חתונות בטבע, אשר הוקמה לפני 30 שנה ומנוהלת על ידי נדב נתנזון ואביו שלמה. בזכות שיתוף פעולה מופלא עם הזוגות בתהליך והניסיון האדיר שלהם, הם מעניקים לזוגות את השקט הנפשי כדי לחוות, להנות ולהתרגש. עבורם הכיף הכי גדול הוא להגשים בכל יום משאלות לב על רקע יופיו של הטבע.

אתם מוזמנים להתרשם וליצור קשר עם חווה ואדם דרך אתר הבית שלהם: www.havaveadam.co.il.

צילום: חיים אפריאט, אבי דואק, נטלי שור, רם שטיין.

אולי יעניין אתכם גם