February 28, 2021

החתונה החברתית שלי

קייטרינג, אולם, עיצוב הם רק חלק קטן מהדברים שאנחנו משקיעים בהם מחשבה בדרך אל החופה, ולמען האמת גם לא מעט כסף. אבל בשנים האחרונות הולך ומתפתח טרנד חדש בעולם החתונות שמוכיח שאפשר גם אחרת, חתונות חברתיות שבהן האורחים הם חלק פעיל מהארגון וצ'קים ומתנות הן המלצה בלבד. נפגשתי עם טל ועידו מרקו ("פשוט להתחתן"), מפיקי חתונות חברתיות, שסיפרו לי איך זה עובד.

חתונה חברתית – מהי ?

בחתונה חברתית לא תמצאו קייטרינג יוקרתי (ויקר), במקום זה את התפריט בונה הזוג ביחד עם חבריהם האורחים, שמתנדבים להביא אוכל. כ-שליש מהאורחים מכינים את האוכל (או קונים אותו), כל אחד מביא מנה בכמות שמספיקה לארוחה משפחתית, למשל פשטידה, סלט, קינוח וכך בונים ביחד תפריט שלם לחתונה.

MAGIC! – Let Your Hair Down

Maroon 5 – Three Little Birds

בנוסף לאוכל, שבואו נסכים שהוא חלק משמעותי וחשוב בחתונה, האורחים יכולים לבחור גם להביא דברים אחרים שעוזרים בארגון החתונה וכמו שכבר ציינתי גם האם להביא כסף לזוג או לא.

"בגדול החתונות החברתיות הן חתונות באווירה משפחתית ושיתופית, בהן  אנשים פועלים יחד ונותנים מעצמם לטובת האירוע. אירועים כאלה מתקיימים לרוב במקומות כמו כפרי נוער, חוות, משקים ומטעים ולא באולם או גן אירועים וגם העיצוב נתון הרבה יותר בידי הזוג, והחברים כמובן."

למה ולמי כדאי לבחור בה?

"חתונה חברתית היא חתונה פשוטה בסגנון של פעם, בדגש על הדברים החשובים באמת. החתונה היא הרבה יותר של הזוג, הם אלו שמעצבים ובוחרים והם מעורבים בכל הפרטים ולכל אורך התהליך. גם לאורחים יש יותר תחושת שייכות ומשפחתיות והם מעורבים באירוע באופן פעיל הרבה יותר מרק להגיע ולהביא מתנה (אם הם רוצים כמובן). בנוסף, מבחינה כלכלית מדובר בחיסכון לא קטן בהוצאות ואין ספק שהרבה יותר נוח וכיף להתחיל את החיים בפלוס."

Cream – Sunshine Of Your Love

The Beatles – Do You Want To Know A Secret

הפקת חתונה חברתית

"התפקיד שלנו כמפיקי חתונות חברתיות הוא בתכלס להגשים עבור הזוג את מה שהם רוצים. לאפשר גמישות  מיריבת ולמצוא פתרונות אלטרנטיביים ושפויים לכל עניין, ארגון ותיאום של כל מה שנדרש בשטח לפי כמות האורחים – מקומות ישיבה, בר, חשמל, שירותים. ארגון כל מה שקשור לאוכל – סידור, חלוקה, חימום והגשה". כמפיקי חתונות חברתיות, טל ועידו רואים בכל התהליך את האנשים וחושבים תמיד גם על היום שאחרי.

Mungo Jerry – In the summertime

Lola Marsh – Wishing Girl

טיפים לחתונה חברתית מוצלחת

החלטתם ללכת על זה? סחטיין עליכם. צריך לזכור שזה לא משהו שכולם רגילים אליו, לכן אתם עלולים להיתקל בשאלות מציקות או סתם הרמות גבה, אבל אל תתנו לזה להשפיע עליכם. "לעשות משהו שונה דורש מכם לא מעט תעוזה וגם הרבה סבלנות להסביר לסביבה ובעיקר להורים את הבחירות שלכם. הכי חשוב זה להיות נאמנים לעצמכם ולמה שאתם רוצים וחשוב לכם, ואז בסופו של דבר אתם תצאו מרוצים וגם ההורים והאורחים יהיו מופתעים לטובה."

טל ועידו ("פשוט להתחתן") מציעים את הליווי והידע שצברו כדי לסייע לזוגות לקיים חתונה בדרכם ובדמותם, בתהליך משותף ומהנה של בנייה, עיצוב, חישוב, ניסוח וארגון עד הפרטים הקטנים. אתם מוזמנים להתרשם וליצור איתם קשר דרך עמוד הפייסבוק שלהם.

אולי יעניין אתכם גם